Bilgi Bankası

Land Rover Defender şanzıman çeşitleri

Land Rover Defender modellerinde kullanılan şanzıman çeşitleri, üretim yıllarına, motor tiplerine ve pazar gereksinimlerine göre değişiklik göstermiştir. İşte genel bir bakış:

Klasik Land Rover Defender (1983–2016)

LT77

Bu dönem, orijinal Defender modellerini kapsar. Kullanılan şanzımanlar genellikle manuel olup, dayanıklılık ve arazi şartlarına uygunluk ön planda tutulmuştur.

Kullanılan Şanzımanlar

LT77
5 ileri manuel şanzıman.
İlk dönem Defender modellerinde kullanılmıştır.
Dayanıklı yapısıyla bilinir.

r380R380
5 ileri manuel şanzıman.
LT77’nin geliştirilmiş bir versiyonudur.
Özellikle 300Tdi ve TD5 motorlu Defender modellerinde yaygındır.

ZF 4HP22
4 ileri otomatik şanzıman.
Özellikle 3.5L V8 motorla donatılmış bazı Defender modellerinde bulunur.



Yeni Nesil Land Rover Defender (2020 sonrası)

Bu modern versiyon, tamamen yenilenmiş bir tasarıma ve teknolojik altyapıya sahiptir. Şanzıman seçenekleri de bu doğrultuda farklılaşmıştır.

Kullanılan Şanzımanlar

ZF 8HP
8 ileri otomatik şanzıman.
Yeni nesil Defender’da standarttır.
Düzgün vites geçişleri ve yakıt ekonomisi sunar.
2.0L, 3.0L benzinli/dizel motorlar ve plug-in hibrit (PHEV) versiyonlarla uyumludur.

ZF 8HP75
Daha yüksek torka dayanıklı versiyonu.
Özellikle P400 ve D300 motorlarda bulunur.

ZF 8P
Elektrikli motorlarla uyumlu hibrit şanzıman.
Defender P400e gibi plug-in hibrit modellerde kullanılır.



Diğer Öne Çıkan Özellikler

  • İki Hızlı Aktarma Kutusu (Transfer Case)
    Tüm Defender modellerinde, yüksek ve düşük hız seçenekleri sunan bir transfer kutusu bulunur. Bu, araçların zorlu arazi şartlarında üstün performans göstermesini sağlar.
  • Kilitleme Diferansiyeli
    Daha modern modellerde elektronik kontrollü kilitli diferansiyel seçenekleri mevcuttur.

Land Rover Defender, arazide üstün performansı ile tanınır ve bu başarının temelinde kullanılan arazi şanzımanları ve aktarma sistemleri yatar. İşte Defender modellerinde kullanılan arazi şanzımanları ve aktarma sistemleri;



Klasik Land Rover Defender arazi şanzımanları (1983–2016)

1. LT230 Transfer Kutusu

  • Tip: Daimi dört tekerlekten çekiş (4WD) sağlayan bir transfer kutusu.
  • Oranlar
    • Yüksek vites oranı: 1.4:1, 1.2:1 gibi farklı versiyonları vardır.
    • Düşük vites oranı: 3.32:1.
  • Özellikler
    • Arazi performansında yüksek tork sağlamak için düşük vitesli “Low Range” seçeneği sunar.
    • Merkezi diferansiyel kilidi ile zor arazi koşullarında tüm tekerleklere eşit güç dağıtımı sağlar.
  • Kullanım 
    Tüm klasik Defender modellerinin arazi yeteneklerinin temel taşıdır.

2. Ashcroft Heavy Duty Transfer Kutuları

  • Bazı kullanıcılar, ağır hizmet uygulamaları için standart LT230 yerine Ashcroft gibi özel üretim ağır hizmet transfer kutularını tercih etmiştir.
  • Daha dayanıklı dişli yapısıyla zorlu koşullara uygundur.


Yeni Nesil Land Rover Defender (2020 sonrası)

Yeni nesil Defender’da transfer kutuları ve arazi şanzımanları daha modern bir yapıya sahiptir. Elektronik destekler ve entegre sistemler öne çıkar.

1. İki Hızlı Transfer Kutusu

  • Tip: Elektronik kontrollü, iki hızlı transfer kutusu.
  • Oranlar:
    • Yüksek vites oranı (High Range): Normal sürüş için.
    • Düşük vites oranı (Low Range): Arazi sürüşü için düşük hızda yüksek tork sağlar.
  • Özellikler:
    • Elektronik merkezi diferansiyel kilidi.
    • Torku ön ve arka akslara uyarlanabilir şekilde dağıtır.
    • Sorunsuz geçiş ve kullanımı kolaylaştıran otomatik kontrol sistemleriyle donatılmıştır.

2. Elektronik Diferansiyel ve Tork Vektörleme

  • Arka E-Differential
    • Zor arazilerde daha iyi çekiş sağlar.
    • Tekerlekler arasındaki güç dağılımını optimize eder.
  • Tork Vektörleme
    • Dönüşlerde veya kaygan zeminlerde gücü gerektiği gibi dağıtır.

3. Terrain Response 2 Sistemi

  • Yeni Defender modellerinde bulunan Terrain Response 2 sistemi, arazi sürüşünü daha kolay ve etkili hale getirir.
  • Otomatik mod ve kişiselleştirilebilir ayarlar:
    • Çamur, kum, kayalık, kar/buz gibi yüzeyler için optimize edilmiş çekiş.

4. İleri Teknolojiler

  • ClearSight Ground View
     Arazi sürüşü sırasında aracın altını sanal olarak görmeyi sağlar.
  • Hill Descent Control (Yokuş İniş Kontrolü) 
    Dik inişlerde güvenli bir şekilde yavaşlamaya yardımcı olur.


Arazi Şanzımanlarının Öne Çıkan Özellikleri

  • Daimi 4×4 Sistemi
    Land Rover Defender, her zaman dört tekerlekten çekiş özelliğine sahiptir.
  • Dayanıklılık ve Modifikasyon Uyumluluğu
    LT230 gibi sistemler, modifikasyon ve yedek parça açısından geniş bir destek sunar.
  • Elektronik ve Mekanik Uyum
    Modern modeller, elektronik kontroller ile arazi şanzımanlarını daha verimli hale getirirken, klasik modellerde mekanik sistemlerin sağlamlığı dikkat çeker.